
Olajnyomás javítás VAG konszern TFSI TDI motoroknak
-
Az alacsony olajnyomás problémája a motorvezérlő egység beállításával korrigálható, amely a motor járása során kétkörös szabályozás nélkül teljes olajnyomást használ. Dízel motorban 2500-ig, benzin motorban 4500-ig ez az olajnyomás majdnem a normál fele.
-
Ez természetesen hatást gyakorol az autó működésére. Nyilvánvalóan csökkenti a károsanyag-kibocsátást, de növeli az alkatrészek kopását. (csapágyak, turbók, egyéb érintkező felületek kopása)
-
Sajnos már van ezzel kapcsolatos negatív tapasztalat a korábbi típusokkal kapcsolatban..- Megoldásunk javít és esetenként – állapottól függően – teljesen megoldja ezt a probléma, növeli az alkatrészek élettartamát

Grafikon gyári és módosított olajnyomás mérés alapján
Ezt a módosítást erősen ajánljuk ezen motorizáció minden tulajdonosának. A rendszer rövid ismertetője a 1. csatolt kép alapján: „2500 ford./perc fordulatszámtól vagy 300 Nm nyomaték (teljes terhelésű gyorsulás) az N428 mágnesszelepet a J623 motorvezérlő egység választja el a testcsatlakozástól úgy, hogy 1. vezérlőfelülethez vezető olajcsatorna zárva van.
Piros = Módosított érték Kék = Gyári érték

Szemléltető video benzines motoron
A vezérlőrugó erejének kisebb erő irányába történő módosításával elfordítja az állítógyűrűt a felépítményben az óramutató járásával megegyező irányba. A beállító gyűrű ilyenkor kifelé mozdul a középpontból és nagyít az egyes „lapátcellák” közötti szállítótéren. A lapátcellák távolságának növelésével több olajat pumpál. Az olaj térfogatáram az olajazófuratokon keresztüli ellenállás és a a főtengely csapágyhézagával szembeni ellenállás következtében növeli az olajnyomást. Így térfogatáram-szabályozott lesz.

Az ábra 2.0 CR-TDI és 2.0 TFSI olajpumpa felépítését mutatja be

Miért létfontosságú ez a módosítás?
Az Audi 3.0 TDI (272 lóerős CRT) motorjai gyárilag alacsony olajnyomásra vannak hangolva alacsony és közepes fordulatszám-tartományban. Bár ez az emissziós és fogyasztási normák miatt előnyös a gyártónak, hosszú távon komoly károkat okozhat a motorban. A leginkább érintett alkatrészek:
🧩 Turbófeltöltő (különösen a kenésre érzékeny)
🔗 Vezérműlánc és láncfeszítők
⚙️ Főtengelycsapágyak
🛞 Hidraulikus szelepemelők
🛢️ Olajszivattyú szelepvezérlése
⚠️ Milyen problémák jelentkezhetnek olajnyomás-emelés nélkül? Korai láncnyúlás, vezérlés "csörgése"
Turbó meghibásodása vagy kenési elégtelenség miatti tönkremenetele
Fokozott kopás a kenést igénylő alkatrészeknél
Hidegindítás utáni túl lassú olajnyomás-felépülés
Meleg motornál instabil olajfilm – csapágykopás